Morgenrefleksjon på rim

Har sovet aleine, han er ikke her
men jeg er nydusja i reine sengeklær
Dyna er varm og rommet er kaldt,
jeg er nesten våken, nesten klar for alt

To kapsler med omega 3
Et glass med vann, de skylles ned
Ei pussig trygghet i ei kjent rutine
Jeg er så glad i alle mine!

Rolig yoga på tom mage
Kroppen min mot underlaget
Pusten min gir hodet fred
ingen tanker trekker meg ned

Sjasminte i en diger kopp
Nå begynner jeg å våkne opp
Husker helga og må smile
godt å kjenne magen kile

Frokostblanding i ei skål
Ingen ler når jeg tar mål
(Godt å ha ei kjøkkenvekt
så blandinga blir helt perfekt)

Mens jeg spiser lar jeg kaffen trekke
Ingen planer, ingenting å rekke
Skjenker kaffe, henter ti gram sjokolade
Nå kan dagen starte, bedre kan jeg ikke ha det!

(Jeg tror det er viktig, når alt kommer til stykket
å huske slike små håndgripelige øyeblikk av lykke)

One thought on “Morgenrefleksjon på rim

Legg igjen en kommentar

