Bloggpris!

Jeg har fått en bloggpris fra Villkatta Eileen, som skriver at jeg er fantastisk kreativ, kommer med inspirasjon og lesetips, og får henne til å tenke og utforske nye forfattere. For noen godord! Det varmer virkelig å høre. Tusen takk, Eileen! Det å få så fine ord fra noen som skriver så sprudlende fint selv er et ordentlig kompliment. Hun er en av de bloggerne jeg regelmessig leser bloggen til og følger med på, og derfor er det ekstra fint med oppmerksomhet fra den kanten.

Premieringen reguleres slik:

  • Kopier awarden til bloggen din.
  • Link til den personen som ga deg awarden.
  • Fortell 7 interessante fakta om deg selv.
  • Velg 7 andre bloggere som du sender awarden videre til.
  • Link til deres blogger.
  • Legg igjen en kommentar i bloggen deres slik at de får vite om denne awarden.

La oss begynne med sju interessante fakta om meg selv. Vel, hvor interessant det er, vet jeg strengt tatt ikke, den vurderinga lar jeg være opp til dere, men her er iallfall noen vilkårlige faktaopplysninger om meg og mitt:

  • Jeg er veldig glad i rutiner og struktur i hverdagen. (Jeg starter for eksempel alltid dagen med et glass vann, kornblanding (go’dag blåbær og biola) og en kopp kaffe med 10g mørk sjokolade til).
  • Da jeg var ti var favorittmusikken min Gitarkameratene og Halvdan Sivertsen.
  • Jeg har ei tatovering mellom skulderbladene.
  • I bokhylla mi står den første Harry Potter-boka, ikke bare på norsk og engelsk, men på 22 (!) språk.
  • Jeg samler på sitater, spesielt sånne som handler om kreativitet, skriving og fantasi.
  • Som barn var jeg kronisk veslevoksen og snusfornuftig. Det er jeg tidvis ennå.
  • Jeg er ekstremt lettrørt og lettskremt. Når jeg leser, ser film eller spiller tv-/dataspill kan jeg gråte så jeg hulker, skvette så jeg skriker ut eller le til jeg får vondt i kjeven. (Det er en av grunnene til at jeg aldri ser skrekkfilm aleine, jeg blir så redd, og det varer gjerne i lang tid etterpå. På samme vis kan jeg være deprimert i ukesvis etter å ha lest en trist bok, spesielt hvis den handler om den virkelige verden, eller la meg fullstendig oppsluke av et tv-spill.)

Videre er det meningen at jeg skal gi pokalen videre til sju andre bloggere. Dette er lettere sagt enn gjort, siden Eileen allerede har gitt bloggprisen til de fleste av de bloggene jeg følger med på og elsker. Rullerusk, eekageek og vaarloek ville alle vært selvklare på ei slik liste fra meg, men for å ikke gi dem dobbelt opp med priser fra både meg og Villkatta, så nevner jeg dem bare her, sånn litt på siden: De er fine mennesker med svært gode blogger!

Mine pokaler går til (i uprioritert rekkefølge):

  • Frk. Plosiv eksploderer – Frk Plosiv, @plosiv på Twitter, er en lærerfrøken i tyveåra. Hun er informativ, klok, tilstedeværende, engasjert og morsom. Bloggen hennes er velformulert og hun gir utrolig mye av seg selv – Hvis du lurer på noe om blogging eller Twitter er Plosiv åpen og hjelpsom uten et fnugg av bedrevitertendenser.
  • En kaffebønnes sammensurium – Elisabeth Ice-Cream, @elisabethic på Twitter, sprudler over av entusiasme og livsglede og deler åpenhjertig av seg selv på sin blogg som er et sammensurium av hverdagshendelser, fine linker og videoer, humor og pågangsmot. I likhet med meg er hun forfatterspire, og jeg gleder meg til å holde hennes debutroman mellom hendene. Hun skriver morsomt, originalt og sprøtt. Dessuten er vi taste buddies (pun so totally intended) og liker å spise overraskende mange av de samme tingene. Pepperkaker og blåmuggost, for eksempel.
  • Hannes hjørne – Hanne, @hannejahren på Twitter, er nok en lærerdame. Hun skriver om hverdagslivet, lærererfaringer og ikke minst, gleden over dikt! Hver fredag deler hun et dikt på bloggen sin, og jeg har latt meg inspirere av henne da jeg begynte med mitt tirsdagstankekonsept.
  • Saudasjøen – Ei livssoge – Kristine, @Klisjee på Twitter, studerer i Oslo og skriver på nynorsk om livet på lesesalen, hjemlengsel og ferie, pensum og termokopper og bøker hun leser. Kom over bloggen da jeg fant ei lang leseliste for 2009 med bøker hun hadde lest og skrevet litt om, og fant så mye vi hadde til felles der. Hun er velformulert, morsom og, dette kan være veldig subjektivt, men jeg blir i så godt humør av å lese nynorsken hennes.
  • Spindellett – Vibeke, @spindellett på Twitter, fører en allsidig og hjertevarm blogg med et vakkert språk. Hun tar opp viktige tema, som feminisme, personvern, sosiale mediers virkning på oss og underfundig filosofering rundt det hverdagslige. Og så tar hun noen nydelige bilder.
  • En lys veranda – Irene deler bilder og tanker om litteraturen, hverdagslivet og naturen. Hun er oppdatert om hva som skjer i Tromsø og informerer ofte om det på bloggen sin. Det er ikke så voldsomt ofte at hun blogger, men når hun gjør det er det virkelig lesverdig.
  • Tekst og tanke – (Nylig flyttet fra wordpress for de som ikke har fått det med seg) – Kaja, @kajamarie på Twitter, skriver fredagsord, tanker om uka og er kreativ på mange måter (både på papiret og strikkepinnene). Hun er strikkedesigner og nylig antatt debutant i Signaler 2010 (Gratulerer, forresten!!). Bloggen har nettopp fått ny look og nytt domene og er nå enda mer inspirerende enn den var fra før! Løp og les!
2 tanker om “Bloggpris!

  1. >Selv om jeg har sagt det på twitter, sier jeg det igjen: Åe, tusen takk! Du er en inspirerende, morsom og flott frøken som jeg setter stor pris på. ❤

  2. >Næmmen! Takk skal du ha, Ziarah. Det var snille ord. Du er ikke så verst selv. 🙂 Og den Gaiman-boka skulle jeg gjerne likt å ha et eksemplar av selv. Det er deg vel unt!

Legg igjen en kommentar

