Novelledebut

Novellekonkurransen «Løsrivelse» var et samarbeidsprosjekt mellom Norsk Litteraturfestival – Sigrid Undset-dagene og Bokvennen Forlag. Forlaget mottok i desember nærmere 500 noveller til vurdering, og de tretten beste er nå samlet i antologien Løsrivelse, redigert av Leif Høghaug. I går ble boka endelig lansert:

Omslagsdesign: Aina Griffin

Vinnernovella «Andre kjærlighet» er skrevet av Andreas Engh Seland. De andre tolv som ble valgt ut til å være med i antologien er Andreas Bjåstad, Sindre Ekrheim, Helene Guåker, Jørn Arnold Jensen, Kjersti Kollbotn, Kristin Lind, Fride Lindstøl, Agnar Lirhus, Joanna Rzadkowska, Annlaug Selstø, Andrine Sæther og… Ida Zachariassen Sagberg!

Jeg har visst at jeg ble valgt ut siden 9. april. Det er en varm og fin hemmelighet å gå rundt og bære på, men det er godt å endelig kunne rope det fra alle hustak: Nå er jeg publisert! Det kjennes ennå litt uvirkelig, men en av de nærmeste dagene ligger det to forfattereksemplar i postkassa mi, og jeg kan se min egen tekst, «Plaster på såret», på trykk. Jeg gleder meg!

5 tanker om “Novelledebut

Legg igjen en kommentar

