Tordendrønn hvisker i kaffen min

Det er tirsdag, og jeg deler, tradisjonen tro, et dikt med dere. Denne uka er diktet også hentet fra en nålevende poet, nemlig Charles Ghigna, eller Father Goose som han kaller seg selv. Han har skrevet over fem tusen dikt, og bruker ofte humor og rytme for å fenge barn i sine dikt, men skriver også for voksne. Her kan du lese mer om og av ham. Dette syns jeg var spesielt fint, men så har jeg også ei svakhet for ars poetica-dikt:

A Poem Is A Spider Web

A poem is a spider web
Spun with words of wonder,
Woven lace held in place
By whispers made of thunder.

Jeg leste om Charles Ghigna for ei god stund siden, før jeg fikk blogg, men hadde egentlig glemt ham helt av, helt til i forrige uke. Da bestilte jeg takeawaykaffe på Helmersens på Jekta og satte meg ned ved bordene utenfor for å drikke den. Sola lyste ned gjennom glasstaket over meg, og da jeg tok av lokket på pappkoppen var dette det jeg så:

Nærbilde av kaffekopp under glasskuppeltak

BAMF! Charles Ghigna. Fint, ikke sant?

6 thoughts on “Tordendrønn hvisker i kaffen min

  1. >Bharfot: Takk! 🙂 Jeg ble veldig fornøyd med det – ser ofte sånne pene ting jeg vil ta bilde av, men er som regel ikke så flink til å a)få bildet til sånn at det vises eller b)huske å ta med meg kameraKristine: Kaffen var sånn helt åkei, en vanlig dagens kaffe, med mange bobler i, tydeligvis. Men fin var den! 🙂 Jeg blir også glad av rim og rytme, assonanse og alliterasjon ^_^ Jeg har svart på lignende utfordring før, her, men det var hyggelig at du tenkte på meg.

  2. Tilbaketråkk: Så rart å være edderkopp… « ziarah sier:

  3. Tilbaketråkk: Mer visdom fra dyreriket. « ziarah sier:

Legg igjen en kommentar

