Buktafestivalen 2010

Telegrafbukta

Telegrafbukta er et friluftsområde i Tromsø. Her har vi skog, fjære, gressletter, hauger og (ei kunstig) sandstrand. Når det er finvær i byen drar «alle» til Bukta for å grille, bade, kaste frisbee, ha piknik eller bare nyte finværet liggende på gresset i solskinnet. Alle tromsøværinger har et forhold til Bukta, og derfor er det noe helt eget når det hver sommer arrangeres festival der. Bukta Open Air Festival er blitt en del av sommeren for mange av oss, og sånn er det for meg nå.

Allerede noen uker før begynner jeg å glede meg for alvor. Jeg lager spillelister i Spotify med bandene som skal spille og forsøker å bestemme meg for hvilke konserter jeg få med meg og hvilke jeg kan droppe til fordel for do- øl- og matpauser, jeg følger med på værmeldinga og jeg kjenner forventningene bygge seg opp.

Når det rigges opp til festival i Telegrafbukta tas det hensyn til miljø og natur, med panteordninger og ordensvakter. Det er to scener, ei storscene («Telegrafbukta») og ei lita, mer intim scene («Paradisbukta»). Konsertene veksler mellom de to scenene, annenhvert band på den store. I år var vi utrolig heldige med været! 12-15 grader og sol på torsdag og 18-20 grader på lørdagen, med skikkelig sommervarme. At det pissregna hele fredagen gjorde liksom ikke så mye da…

Bukta 2010: Sol og sommer

Sol og sommer

Bukta 2010: Bad County

Bad County på lillescena. Nydelig dyp og mørk stemme på vokalisten.

Bukta 2010: Strikk

Mennesker under regnet i poncho og sydvest og et tre kledd i fargerikt strikka antrekk.

Bukta 2010: Danko Jones

Danko Jones

 

Bukta 2010: Juliette Lewis

Juliette Lewis på storscena. Voldsomt energisk dame!

Jeg gleder meg allerede til neste år!

Legg igjen en kommentar

