En pust i bakken før festivalen var i gang.

Da jeg kom til Oslo fredags morgen var klokka omtrent ti, men i og med at jeg hadde vært våken siden klokka fire om morgenen, lukka øya under den verste turbulensen, drassa rundt på bagasje og brukt mye energi på å orientere meg, føltes det litt som om den var nærmere middagstid.

Trøtt og sulten tromsøværing.

Jeg har ganske dårlig retningssans, men om jeg bare har kart og gatenavn, eller klare landemerker å orientere meg etter, går det stort sett bra. Det var likevel en lettelse å bli «henta» av Oda på Oslo S. Det første som tikka inn på mobilen min etter landing, var nemlig ei koselig melding fra henne, med invitasjon til lunsj og eplekake. Det hjalp på formen å stresse ned litt med et avslappende og koselig besøk, og turen dit var full av morsomme fun facts om arkitektur, snarveier og byhistorie. Oda har tidligere blogga filmrelatert om leiligheta si, fordi den ble brukt under innspillinga av Upperdog, og jeg skjønner godt at den ble valgt ut! Nydelig, quirky og full av særpreg – og et herlig retro kjøkken!

Oda ved kjøkkenbenken. Jeg liker skyvedørene, minner om mormors gamle kjøkken.

De grønne kjøkkendørene og lesebenken ved vinduet falt i smak.

Det mangla ikke på oppvartning. Legg forøvrig merke til den nydelige døra!

Godt var det også å møte en annen teelsker – vi kosa oss med te, kake, rundstykker, kjøttpålegg, fransk ost og kaviar, og jeg ble sittende helt til jeg måtte haste avgårde til hotellet for å sjekke inn. Jeg var umåtelig stolt over at jeg fant veien tilbake helt alene! Anbefaler dere å stikke innom bloggen til Oda, som er svært god. Hun blogger blant annet om kunst, litteratur og film. På Twitter heter hun @bharfot.

2 tanker om “En pust i bakken før festivalen var i gang.

  1. >Ikke sant! 🙂 Det var utrolig koselig. Synd jeg gikk glipp av pizza der søndagskvelden – jeg var så potte tett forkjøla at jeg dro rett til Gardermoen der jeg satt og halvsov i en stol til flyet gikk 😉

Legg igjen en kommentar

