Om å finne seg et nytt hjem

Ja, dere ser det jo sjøl: Jeg har flytta til WordPress.

Den gamle bloggen ligger fortsatt på nett, men jeg har lagt inn en såkalt redirect som skal gjøre slik at den sender folk videre hit igjen (virker den? kom dere hit via den gamle adressen?).

I tillegg har jeg importert alle de gamle innlegga til denne bloggen, noe som igjen har medført at det er en rekke småfeil rundt omkring, men ikke noe forferdelig skjemmende. Stort sett betyr det bare at mange innlegg har et par avsnitt som begynner med «>», og det får jeg ta meg tid til å rette opp. Det er jo tross alt bare 185 blogginnlegg på denne bloggen…

Om det tar litt tid, får dere bære over med meg. Jeg har jo tross alt ei novellesamling jeg både skriver og redigerer på akkurat nå, og setter den først, naturlig nok. Det er spennende og givende å jobbe med egen tekst og jeg får god hjelp fra ei gruppe lesere som stiller opp med leselyst og ærlig tilbakemelding.

Men over til en kreativ prosess jeg kan fortelle mer om! Hva syns dere om bloggen slik den er nå? Har noen gode forslag? Tips til forbedring? Legg gjerne igjen en kommentar i kommentarfeltet. Jeg er like mye n00b på dette som jeg var på smarte telefoner, men jeg lærer fort! Jeg har allerede blitt tipsa om Undreversets krasjkurs i WordPress, og skal se nærmere på det.

Noen ting forsvant i importeringa, for eksempel fanene jeg hadde på den gamle bloggen og lenkelista til andre folk. Dette blir lagt til etterhvert, jeg liker ikke tomme vegger, da kan jeg jo ikke bo her.

For meg var det et stort steg å flytte, kanskje fordi jeg ikke har flytta så mye i livet mitt. En gang forsøkte jeg å komprimere livet mitt ned i en sekstifemliters sekk og dro på utveksling til Frankrike. Det var en fantastisk opplevelse, men ikke uten utfordringer og vanskeligheter. Bortsett fra det har jeg bare flytta rundt i samme by, og alt sammen i voksen alder.

Det er selvsagt noe helt annet å flytte her på internett (jeg slipper for eksempel å bære på rundt tyve tunge esker med bøker), men jeg vegra meg likevel litt for det. Alle sa at WordPress var tingen, og jeg ser jo at det har sine fordeler.

Ennå er jeg på det stadiet at jeg nettopp har flytta inn, så jeg driver og går inn på feil rom når jeg leiter etter noe, og av og til glemmer jeg hvor jeg har lagt brillene, eller hvor i kjøkkenskapet jeg finner havregryna. Og hvor er teen min!?

Ok, jeg skal ikke slite ut metaforen helt. Poenget mitt er at alt skal være her, og burde være greit å finne tak i, men nå i begynnelsen kan det hende det skjer små endringer her og der til jeg finner ut hva som passer best.

Telleren min hos Bloggurat må jeg lage på nytt for den nye adressen, så jeg benytter sjansen til å legge inn den linken man må hive inn i et blogginnlegg for å få en ny teller. Og til å plassere min bloggen i Tromsønorske bloggkart! Du kan også følge meg på Bloglovin’

Om du leiter etter noe du husker fra den gamle bloggen, kan du søke i boksen oppe til høyre 🙂 Det ligger nok der i ei eller anna eske, kanskje med litt støv og et dryss av «>» over seg. Men leselig skal det være! Jeg skal nok få det hjemmekoselig her også. Velkommen igjen!

One thought on “Om å finne seg et nytt hjem

  1. Grattis med «ny» fin blogg i yndlingsfargen min! Og velkommen til WP, håper du trives for det gjør ihvertfall jeg 😉

Legg igjen en kommentar

