Musikktips: Eline Grønvoll

Før jul var jeg på konsert og hørte på Eline Grønvoll. Jeg skulle egentlig blogge om det kort tid etterpå, men alt går så fort og så plutselig husker man noe igjen. Derfor blir dette et blogginnlegg som handler om både hvordan jeg oppdaga Eline Grønvoll, om Døgnvill 2009 og om konsertopplevelsen før jul.

Jeg hadde lest litt om Eline Grønvoll før Døgnvill 2009, fordi jeg leste korrektur for gratisavisa GRUS på den tida, og vi hadde en sak om henne før festivalen. Etter å ha hørt litt på henne på Myspacesiden hennes, tok jeg med meg mitt trofaste Canon Ixus-kamera og filma litt under konserten på Døgnvill:

Det hele ga mersmak, og jeg kjøpte meg til og med EP-en hennes den høsten, og hørte en del på den. Hun, etter å ha bodd i England, en sjarmerende engelsk aksent, i tillegg til rolige og fine låter med undertoner av folkemusikk. Mange av tekstene hennes er også reint gull.

Rundt ett og et halvt år seinere, så jeg plutselig at Eline Grønvoll skulle ha konsert på Teaterkaféen på Hålogaland teater, og da fikk jeg med meg Siri for å høre på. Det var en koselig og litt intim konsert, med mye latter og mange som tydelig kjente artisten godt blant publikum.

Musikerne i bandet hennes briljerte med ulike musikkinstrumenter (ukulele, banjo, trekkspill, gitar, bass, fele) og Eline sjøl spilte både ukulele, gitar og kazoo. Siri skriver egentlig mye bedre om konsertopplevelsen, så det kan dere lese hos henne, men her er noen bilder og et videoklipp fra kvelden:

Eline Grønvoll med band.

Eline Grønvoll med band.

Broren til Eline var med i bandet.

Ukulelemusikk ♥

Innlevelse på scenen

Innlevelse på scenen

Du kan følge Eline Grønvoll på Facebook, eller høre på musikken hennes på Myspace. Hun har også en egen YouTube-kanal.

3 tanker om “Musikktips: Eline Grønvoll

  1. Hørtes veldig fint ut : )

    sv: Linken til Twitter skal funke nå. Og tusen takk for anbefalinger av bøker av Agatha Christie, jeg har lenge lurt på hva jeg skal begynne med av henne.

    Det er ikke bare epilogen jeg sikter til, jeg sikter til at hele boken svarer på alle spørsmål du har gjort deg gjennom alle de seks andre bøkene. Hele boken gir deg svar på alt.

    Takk for det, og ha en fin dag selv : )

    • Vet ikke om det er den aller beste å begynne med hvis du ikke har kjennskap til Poirot i det hele tatt, men du kjenner ham sikkert fra tv-serien? Spurte om epilogen fordi den er omdiskutert i HP-fandom, folk har veldig ulike meninger om den, men de fleste er ikke så glad i den 🙂

Legg igjen en kommentar

