I wish, I wish, I wish…

Jeg har bursdag snart, og dermed er det klart for årets mest sjølsentrerte blogginnlegg (Hurra!)! Jeg er ikke så voldsomt fokusert på alder (faktisk ble jeg sittende i noen øyeblikk å lure på om det er 27 eller 28 år jeg blir i år, men kom fram til at det altså var 27), men det er ei fin anledning til å samle venner og kjente, og det er i tillegg morsomt å sette seg ned og tenke over om det er noe bestemt man ønsker seg. Den jevne leseren av denne bloggen er kanskje ikke så interessert i ønskelista mi, men om ikke annet finner du kanskje noe du sjøl kunne tenkt deg på den?

Det er jo ikke så mye jeg trenger her i verden, men det er mye jeg kunne tenkt meg om jeg (eller du) tilfeldigvis skulle vinne i Lotto, eller ha et anfall av generøsitet. Stort sett legger jeg til ting på ønskelista mi hos Amazon når jeg snubler over det på nett, men det er ikke alltid jeg husker det, og jeg måtte gå igjennom den nå nettopp og slette unna ting jeg hadde lagt til i entusiasme og begeistring, som jeg i etterpåklokskap innså at jeg nok ikke ville ha så stor bruk for eller glede over når alt kom til alt.

Det er imidlertid noen ting jeg tror jeg vil ha bruk for. Når jeg har fått meg en såkalt smarttelefon, ser jeg for eksempel behovet for et par hansker for pekeskjerm. Det blir jo ikke vår her oppe i nord med det første, og uansett hvor mye dere sørpå tvitrer om vår-vår-vår, er det fortsatt tre meter snø like ved ytterdøra mi.

Med andre ord: Det er ennå kaldt, glatt, og jeg kommer nok til å gå med hansker til langt ute i mai… Og som kjent har vi jo ikke sommer i Tromsø, bare tre uker med dårlig skiføre, så det er ikke så lenge til jeg kan ta på meg hanskene igjen etter sommeren heller.

De siste ukene har jeg gjenoppdaga min glede over baking og kokkelering, og i den forbindelse må jeg innrømme at denne automatiske sauserøreren ser utrolig praktisk ut. Da kan jeg jo bare sette på sausen eller suppa og la den røre seg sjøl, mens jeg gjør klart resten av måltidet. Den får gode tilbakemeldinger av de som har kjøpt den også, så det er kanskje verdt et forsøk?

Ellers ønsker jeg meg The Middleman på DVD, Kindle-gavekort, gavekort på CHANGE-undertøy, klemmer, Kindle-omslag uten metallkroker, sushi på restaurant, te, kaffe, vin og mørk sjokolade (Ja, jeg er glad i hverdagsluksus).

Ennå er det ei stund til 11.april, og jeg kommer nok til å være et lykkelig bursdagsbarn med eller uten gaver. Jeg har jo tross alt både noe å gjøre, noe å håpe på og noen å være glad i, og så mye mer kan man vel ikke be om her i verden?

Noen som husker denne her forresten? Nittitallsnostalgi 😀

Skee-Lo – I Wish by christ88

2 tanker om “I wish, I wish, I wish…

  1. Tilbaketråkk: Ting jeg av og til tenker at jeg skulle ha hatt (Ønskeliste 2012) « ziarah sier:

  2. Tilbaketråkk: All I Want For Christmas … « ziarah sier:

Legg igjen en kommentar

