Tekonkurranse (del 2): Hvor leserne får en rekke tetips og en vinner av tekonkurransen kåres.

I forrige uke annonserte jeg en tekonkurranse her på bloggen. Jeg ba leserne fortelle meg om den teen de liker aller best her i verden, og om nettbutikkene de helst handlet te hos. Det kom mange fine og utfyllende kommentarer, og en rekke gode anbefalinger. Jeg oppsummerer kort her, men for detaljer kan dere jo stikke innom innleggets kommentarfelt.

De som deltok i konkurransen var:

  • Eira (som er innhaver av nettbutikken Te med stor T, og dermed har valgt å diskvalifisere seg sjøl. Jeg deler forøvrig hennes forkjærlighet for oolong, men er ikke så glad i Puerh (eller hvordan det nå staves). Hver sin smak ;))
  • Kit (som er glad i myntete og sånne fine teblomster som folder seg ut i koppen)
  • Jo Åse (som slår et slag for Longjing, eller Dragon Well som jeg kjenner den som)
  • Oda Rygh (som er glad i assam, Earl Grey, PG Tips, hvit te og (i likhet med Kit) teblomster. Hun understreker forskjellen mellom infusjon og te («ekte» te har blader fra teplanten i seg), og av infusjoner en fennikkel- og nestleblanding favoritten. Og Oda? Det er ikke kjedelig å påpeke fakta, jeg er sjøl kjent for mitt tesnobberi, men velger å kalle det folkeopplysning :D).
  • Annetten (som anbefaler Yorkshire Tea og Yogi Tea (her må jeg bare understreke min egen kjærlighet til Licorice-teen til Yogi, den er søt, krydderaktig og fantastisk. Sjøl om jeg nok har drukket meg litt lei av den). Annetten er også så heldig at hun har vært i Japan og anbefaler i den forbindelse flere grønne teer).
  • C’est la vie (som forøvrig inspirerte mitt første (veldig lange og snobbete) blogginnlegg om te, anbefaler Irish Breakfast, PG Tips og nettbutikken Adagio).
  • Fuglekvitr (som i likhet med Eira er glad i både oolong og Pu Er. Hun anbefaler også Darjeeling, teen i mitt hjerte, teens champagne, teen over alle teer (hør meg bli subjektiv her!), grønn te med kirsebær eller rose og nettbutikken til Les Palais des Thés).
  • Carinatk (som liker tyrkisk pulverte uten sukker godt, ei anbefaling jeg har fått fra flere andre, men ennå ikke har fått testa)
  • Marte N. (som har drukket mye krydderte, drikker nå mest grønn te. Hun anbefaler nettbutikken Jing, og deres grønne te Jade Sword, Hoji-cha (som jeg har drukket til sushi og elsker!), sencha, hvit kirsebærte fra Whittard, og flere andre. Er forøvrig veldig enig med både Marte og Annetten: Forskjellig te til forskjellig bruk.)
  • Kristin (som er glad i Les Palais des Thés sin grønne sencha med sitron og Whittard of Chelsea sin posete med ingefær, sitron og echinacea).

Med andre ord har vi ni deltakere i konkurransen, siden Eira ikke er med. Kåringa er ikke basert på ei kvalitativ vurdering av kommentarene. Jeg har trukket ut en vinner tilfeldig på gamlemåten: Ni navn på ni like store lapper i en hatt.

Og vinneren er…

Oda Rygh!

Hun får tilsendt smaksprøver på fire typer te (beskrevet i konkurranseinnlegget) og en liten lufttett boks til å ha te eller krydder i. Gratulerer til Oda, og tusen takk til alle som deltok.

2 thoughts on “Tekonkurranse (del 2): Hvor leserne får en rekke tetips og en vinner av tekonkurransen kåres.

  1. Jaja, får vel gratulere Oda Rygh med seieren da, og svelge skuffelsen med litt PG tips… 😉

    Takk for at du laget istand en morsom konkurranse forresten!

Legg igjen en kommentar

