Tankeløs blogg, og en hemmelighet som ikke er hemmelig lenger.

Neida, jeg skal ikke slutte å blogge, og jeg skal heller ikke bli rosablogger.

Tankeløs? Jeg snakker om tirsdagstankene. (Nesten) hver tirsdag deler jeg et dikt her på bloggen, sammen med noen tanker omkring det. Det er for min del et slags verktøy – Når jeg vet at jeg skal blogge om et dikt en gang i uka, oppsøker jeg ny poesi og leser nok mange flere dikt enn jeg ville gjort ellers.

Akkurat nå går jeg inn i en travel periode. Det er ikke noe å bekymre seg for, snarere tvert imot. At tida som kommer blir hektisk er bare på grunn av gode ting. For eksempel:

  • Kjæresten min, Simen Johnsen, debuterer skjønnlitterært i debutantantologien Signaler 2011. Vi reiser nedover på lanseringsfest.
  • Samme kjæresten er på god vei til å bli min samboer, og vi må derfor flytte, bære, rydde, vaske og organisere en hel del i tida som kommer.
  • Bestevenninna mi får seg valp, og jeg vil bli kjent med den! 😀
  • Jeg har noen konsulentoppdrag jeg må få unna – Det kan være tidskrevende, men det er heldigvis både givende og lærerikt arbeid!

Sist, men ikke minst: Jeg skal bruke sommeren på å gjøre ferdig novellesamlinga mi. Ja, for nå har jeg faktisk fått lov til å fortelle det. Til høsten debuterer jeg med novellesamling på Bokvennen forlag. Planen er at boka skal gå til korrektur i august og utgis før 1. november, men endelig lanseringsdato er ikke satt.

Akkurat nå minimerer jeg andre forpliktelser, og tirsdagstankene blir satt midlertidig på vent framover. Selv om bloggen blir tirsdagstankeløs ei stund, betyr ikke det at jeg skal slutte å blogge. Jeg har flere nesten ferdigkladda innlegg og jeg kommer sikkert til å dele dikt også, bare ikke etter et fast skjema. I tillegg får jeg sikkert mer å fortelle om novellesamlinga, for de som er nysgjerrige på den! 🙂

*

Om du vil lese dikt jeg har delt tidligere, og tankene omkring dem, kan du bla deg bakover i bloggens tirsdagstankekategori.

14 tanker om “Tankeløs blogg, og en hemmelighet som ikke er hemmelig lenger.

  1. Så spennande! Gratulerer som debutant. Den skal sjølvsagt lesast, og eg gleder meg til å fylgje deg vidare her på bloggen – både med eller utan tirsdagstankar!

    Høyres ut som det er mykje kjekt og spennande som skjer i livet ditt no. Lukke til, både som forfattar og som sambuar! 🙂

    • Tusen takk! 😀 Jeg har mye på programmet, men rolige dager midt oppe i det hele. Det er godt å styre tida si sjøl, og veldig fint å jobbe med tekst. Gruer meg litt til tekstene er helt ute av mine hender og alle som vil kan synes noe om dem, men veldig godt å vite at noen er interessert i å lese 🙂 Tirsdagstankene kommer tilbake når jeg har overskudd til å planlegge dem litt bedre 😀

  2. Ja, lukke til med både det eine og det andre!! 🙂 Spanande med bokdebut! Det er ein draum for meg også, men ligg nok litt lenger framme i tid trur eg:) Har ikkje lest alle tirsdagstankane dine, men skal setja meg ned med dei ein kveld, alltid kjekt å bli kjend med ny poesi!

    • Takk skal du ha 😀 Og uten drømmer når man ingen steder. Skriv litt hver dag, så har du plutselig tekst du kan jobbe med 🙂 Lykke til sjøl!

  3. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: gratulerer! Både når det gjelder novellesamlinga og kjæresten, klart, men sistnevnte kan jeg ikke kjøpe med formål om å vise fram til alle andre, og skryte av deg.

    Det ville i så fall blitt litt rart.

    (To dager igjen, to dager igjen, wooo!)

    • Tuuusen takk! 😀 Og nei, kjærestemannen er ikke til salgs 😀 Haha! (Men boka han er med i er det da!) Og hurra, to dager til valp, to dager til valp!

    • Tusen takk 😀 Tror det skal gå fint, koser meg med tekstarbeidet; det blir nok skumlere når teksten er ute av mine hender 😀 Følger med på bloggen din (abonnerer i Google Reader) – Mange fine bokomtaler i det siste, fint at du blogger igjen!

      • Hehe, det kan jeg tenke meg. Da skal jo gjerne redaktøren fram med rødpenna;)

        Ja, jeg har lenge tenkt at jeg skulle blogge igjen, men av en eller annen grunn tok det lang tid å komme i gang! Men nå føler jeg meg ganske inspirert:D

Legg igjen en kommentar

