Lesemaraton: Nå begynner vi!

Klar for langdistanselesing!

Hva skal du lese? Her er et utvalg av bøker jeg har funnet fram og vurderer å lese i døgnet som kommer, pluss litt påfyll, ei klokke (så jeg kan lese uten å miste meg helt i litteraturen og dermed unngå å gå glipp av bloggutfordringene), digitale hjelpemidler og – i bakgrunnen – en veldig behagelig sofakrok (som jeg må passe meg for å ikke duppe av i etterhvert…).

Da er det bare å sitere Andre Bjerke («Nå begynner vi!» fra Morovers, 2000):

Nå har vi allting nesten
som er å få
av godt – så nå
kan vi begynne festen!

Er du klar? Jeg spiste (ved et uhell) opp alle morellene mine i går kveld, men planlegger en tur ut i sola og på butikken iløpet av dagen. Hvordan jeg skal få det til midt i lesinga, spør du? Med ei lydbok på øret, vel! What I Talk About When I Talk About Running av Haruki Murakami bør inspirere til aktivitet innimellom sofastundene!

Mer om lesemaratonet finner du her.

6 thoughts on “Lesemaraton: Nå begynner vi!

  1. Siden jeg har vært på ferie og kom hjem i går kveld, planlegger jeg å se alle Harry Potter-filmene i helgen, siden jeg skal på midnattspremieren til uka.

Legg igjen en kommentar

