Havet, døden, kjærlighet og høytlesning.

Ordkalotten er Tromsøs internasjonale litteraturfestival, og en årlig hendelse i byen. Jeg har blogga om festivalen flere ganger før, og skrevet artikler og referat fra den for gratisavisa GRUS og tidsskriftet MARG. I år blir annerledes. I år skal jeg faktisk være med sjøl:

Forfatterpresentasjon i Ordkalottens festivalavis

Forfatterpresentasjon i Ordkalottens festivalavis

Jeg skal lese høyt to ganger under Ordkalotten. Torsdag 6. oktober, kl 12:00 på Tromsø bibliotek skal jeg være med på arrangementet Ferske bøker.  Da skal jeg lese tittelnovella fra novellesamlinga mi, Snart er det oss. Fredag 7. oktober leser jeg sammen med den fine klassen min fra forfatterstudiet i Tromsø. Dette skjer på Verdensteateret kl 16:00, og da skal jeg lese ei superkort novelle jeg nettopp har skrevet, som heter «Kims lek». Her er et utsnitt fra festivalprogrammet:

Trykk på bildet, så blir det større.

Kom og hør på, da blir jeg glad! 🙂 Festivalen varer fra 5. til 9.oktober, og de har mye spennende på tapetet. Du kan laste ned hele festivalavisa i PDF-format her. Der kan du lese om forfatterne som deltar, og se detaljert oversikt over alt som skjer på litteraturfestivalen her i Tromsø i uka som kommer.  Temaet for årets festival er havet, døden og kjærligheten.

Vil gjerne også gjøre oppmerksom på at festivalen har et eget program for barn og unge – BANG – som retter seg mot alle barn og unge, inkludert elever på videregående skole. De har også omreisende bokbuss.

Vi forfatterstudentene har lagd plakater med tekst som du vil finne rundt omkring på de ulike lokalenes toalettdører, samt postkort som også blir å finne på festivalområdet.

Mer om Ordkalotten fra denne bloggen finner du her.

2 thoughts on “Havet, døden, kjærlighet og høytlesning.

Legg igjen en kommentar

