Boklansering i bilder

Novellesamlinga mi, Snart er det oss, ble lansert og feira onsdag 26.oktober på bokhandelen Akademisk Kvarter her i Tromsø. Jeg har sjøl jobba på AK i tre-fire år, og det var derfor ekstra hyggelig å lansere boka mi blant kjente. Har forsøkt å oppsummere den fine fine dagen i bilder:

Plakat utenfor Akademisk Kvarter.

Alt klart for lanseringa!

Se, så fint!

Helene fra Akademisk Kvarter ønska velkommen.

Så fikk redaktøren min, Leif Høghaug, ordet.

Konsulenten min, Torgeir Schjerven, ville også si noen ord.

I tillegg til ros i massevis, fikk jeg en flott orkidé.

Og så var det min tur...

Jeg snakka litt om prosessen og boka, før jeg leste tittelnovella høyt. Akademisk Kvarter takka for oppmøte og ga meg to morsomme bøker i gave. Blant publikum var venner og kjente, og det var fint å ha de som virkelig bryr seg der. Etterpå kunne jeg slappe av, med vin, ost og kjeks, og hyggelig selskap.

Avisa iTromsø var også der.

Det ble en kjapp tur hjemom, før festen fortsatte med fancy middag på De 4 Roser. Der fikk jeg samla de som har vært mest involvert i skriveprosessen: Redaktøren min Leif Høghaug som har hatt grundige gjennomlesninger av tekstene mine med kommentarer ned på setningsnivå; konsulenten min Torgeir Schjerven som har fulgt med helt fra begynnelsen av og bidratt med verdifulle og ærlige innspill og kommentarer på hver enkelt tekst; samboeren min Simen Johnsen og min skrivende venninne Monika Steinholm som har lest og kommentert alle tekstene før jeg har sendt dem fra meg, og ofte opptil flere utkast; samt Siri K. Gaski som har lest grundig korrektur på samlinga før den gikk i trykken.

Feiring på De 4 Roser

Middagen varte til seint på kveld, og da jeg kom hjem var jeg mett, brisen og lykkelig. Boka er lansert, den er ferdig og klar og ute blant folk. Nå gjenstår bare å håpe på gode anmeldelser, eller anmeldelser i det hele og det store. Det er jo tross alt mange bøker som går ubemerka hen her i verden.

*

Intervjuet med iTromsø kan du lese her.

Kim G. Skytte fra Akademisk Kvarter tok mange flotte bilder under lanseringa, og de ligger ute på Flickr her.

13 tanker om “Boklansering i bilder

    • Det skjønner jeg veldig godt. Forventa jo ikke at det skulle passe for alle. Ikke bare er mange langt unna, men det var i tillegg midt i arbeidstida for de med 8-16-dager 🙂 Men fint at du hadde lyst til å komme da 😉

  1. Det så ut som en riktig flott kveld! Jeg hadde tenkt å se om jeg fant boka di da jeg var i sentrum i går, men så var det en veldig travel dag, så det får bli nå til uka. Gleder meg uansett masse til å lese 😀 Og igjen: Gratulerer!!

  2. Gratulerer!

    Det må være stort og en litt rar følelse å se navnet sitt i bokhandlere, finne omtaler og diskusjoner om egne skriveferdigheter på nett og slikt.

    Lykke til med salget!

  3. Tilbaketråkk: Et slags nyttårsbrev (2011 i ord og bilder). « ziarah sier:

Legg igjen en kommentar

