Snart er det oss på Tante Ingers tehus (med video).

Tante Ingers tehus er Tromsøs eneste skikkelige tehus, og et sted hvor de virkelig har peiling på te. Jeg har blogga om tehuset før, og kan derfor bekrefte at det er mange som ønsker å vite mer om stedet. Faktisk så mange, at søkeordstatistikken på denne bloggen (fra jeg begynte å blogge, til nå) toppes av mennesker som vil vite mer om tehuset, mens navnet mitt kommer på en god tredjeplass:

Bloggstatistikk: Søkeord

Og om jeg kan være med på å spre ordet om dette tilbudet i Tromsø, er jeg glad til: Dra dit for stemninga, for kjolene som selges, for bakverket og interiøret, men først og fremst: Dra dit for teen. Tante Ingers tehus kan te.

«Tante» Inger

Fordi jeg har vært en del innom, har «tante» Inger også fått med meg at jeg har kommet med bok. Her om dagen avtalte vi en litteraturkveld med høytlesning, og arrangementet var i går. Vanligvis er tehuset åpent fra 11-17, men i går holdt de kveldsåpent til kl 21, med grønnsakssuppe på menyen. Været var ikke helt på lag med oss, men ti-tolv mennesker hadde likevel møtt opp for å høre på.

Bokpresentasjon på Tante Ingers tehus

Tante Inger introduserte meg, før jeg snakka litt om boka og leste høyt fra den. I videoene nedenunder kan de av dere som ikke fikk det med seg «live» høre og se meg lese, først ei hel novelle, med tittelen «Hoppe sveve flyte fly», og i video nummer to leser jeg et kort utdrag fra den siste novella i boka, «Aurora Juliussen (eller: Det er ikke noe galt med meg)»:

Det er samboeren min som står for filminga, så han må få en liten takk her. Jeg ser at jeg har lagt meg til vanen å kremte rett før jeg skal lese, men skylder på høstvær (i november!) og kaldt regn ute. Det går nok over. Tida framover blir spennende med mye som skjer. For de som ønsker å følge ekstra godt med, her er datoene dere må huske:

Ok, det så ikke så mye ut i ei sånn liste, men innimellom der har jeg studiesamling på forfatterstudiet (24.-27.11), med tekstverksted og poetikkseminar, rundt 150 sider tekst å lese, samt noen romaner å pløye gjennom. Jeg er i Oslo 28.11-03.12, før jeg tar juleferie og (forhåpentligvis) får noen rolige lese- og skrivedager. På nyåret skal jeg til Gran Canaria med familien, før neste samling i februar. Og bare så det er sagt: Om noen andre (kaféer, bibliotek, bokhandler) vil at jeg skal komme og lese fra boka mi, takker jeg gladelig ja, så fremt det passer med timeplanen! Kontakt meg på idazsagberg at gmail dot com.

For de som vil lese mer om Tante Ingers tehus, finner dere min blogganmeldelse av stedet her. Du kan også like henne på Facebook. Jeg har ingen økonomisk gevinst av å anbefale henne, men er rett og slett svært begeistra for te, og derfor glad for at stedet fins her i verden (les mer av min tebabling her). For de ekstra observante som er veldig nysgjerrige på søkeordet som ligger på fjerdeplass på statistikken – C8H10N4O2 – er dette formelen for koffein, og også navnet på studentkaffebaren ved universitetet i Tromsø. Den har jeg også blogga om før.

Mange spør meg hvor de kan kjøpe boka. «Kommer den til en bokhandel nært meg?» spør de. Eller: «Har de den på biblioteket?» Alle bokhandler kan ta inn boka mi hvis dere spør etter den, og mange har den inne og kan finne den fram til dere om dere spør. Jeg har jobba i bokhandel og vet av erfaring at kunder ofte ikke er klar over at bøker enkelt (og uforpliktende) kan bestilles inn. Mine foreldre var på ferie i Trondheim for noen uker siden og pappa dro visstnok innom alle bokhandlene han så og spurte etter boka mi (Snille pappa! ♥).

På biblioteket kan du også ønske deg bøker og be om at de bestiller inn. Boka heter Snart er det oss, og om det skulle oppstå forvirring er etternavnet mitt Sagberg (Zachariassen er mellomnavnet). Men mange skal altså ha den fra før. Om du vil være supermoderne og bestille den på nett, kan du kjøpe den her, eller i andre nettbokhandler. Sådär, det var dagens dose reklame, men jeg tenkte det var greit å informere om, siden jeg har fått en del spørsmål om nettopp disse tingene.

2 thoughts on “Snart er det oss på Tante Ingers tehus (med video).

  1. Tilbaketråkk: Debatten rundt debutantenes drukningsdød. « ziarah sier:

  2. Tilbaketråkk: Et slags nyttårsbrev (2011 i ord og bilder). « ziarah sier:

Legg igjen en kommentar

