Ting jeg av og til tenker at jeg skulle ha hatt (Ønskeliste 2012)

Noen ting jeg tror jeg ønsker meg, som jeg skriver ned før jeg glemmer dem, og i tilfelle noen skulle ha interesse av å vite det. Materielle drømmer, kan vi kalle det, i og med at ingen av disse tingene er noe jeg dør av å ikke få meg, men det er sånne greier jeg av og til tenker «åh! det hadde vært fint!»:

  • Halldis Moren Vesaas’ samlede dikt(Fikk denne til bursdagen min i år (2012))
  • Dikt av e. e. cummings
  • Ferdaminni fraa sumaren 1860, av Aasmund Olavsson Vinje
  • Rosa eller lilla refleksvest
  • Sølvringer (har selvfølgelig rota bort ringstørrelsen min, var det 5? må sjekke det)
  • Ullbokser fra Kari Traa (eller bare en ullbokser, men vet ikke om noen andre som selger/lager det)
  • Undertøy, størrelse 70F i BH fra Change, 40/42 i truser. Jeg bruker utelukkende boksere og hipstere (ikke teite stringtruser som deler hoftene mine i to).
  • En solid paraply. Helst ikke i en stygg farge, og fortrinnsvis i en håndterbar størrelse.
  • Ullundertøy (helst i farger som gjør at man kan bruke det som genser/topp, med andre ord farger jeg liker!)
  • Digital fotoramme
  • Hansker som kan brukes på touchskjerm (vet at de har noen på XXL). Ser forresten at jeg har ønska meg det før også.
  • Festivalpass til Buktafestivalen.
  • Brevpapir (av typen «åh, så fint!», framfor den ikke like hyggelige kategorien «hva-som-helst» med konvolutter. Gjerne med motiver relatert til skriving, bøker, kaffe, rare&fine dyr eller Doctor Who).

Ja, mens vi er inne på ting med motiver/tematikk/farger jeg liker: Jeg har favoritter på Etsy (se bare her!), og er ellers glad i kalde farger (petrol, blå, brun, lilla, burgunder, rosa, plomme), sølv, kaffe (hele bønner, jeg har kvern sjøl, og i mer overført betydning, ting som har med kaffe å gjøre!), te, sitater, Doctor Who, papegøyer, dvergschnauzere, teater, orkidéer, dikt og mye annet rart.

Liker ikke: Oransje, gul, gull, polyester, pose-te, pulverkaffe. I utgangspunktet ønsker jeg meg ikke bøker, så fremt det ikke er i form av Kindle Store-gavekort fra Amazon, jeg har rett og slett ikke plass i hyllene til mer. Med unntak av de få jeg nevner ovenfor. De skal jeg nok klare å få plass til!

Og jada, jeg vet at det er lenge til bursdagen min (11.april), men det er lov til å fabulere litt. Spesielt når man har dårlig råd, og ikke bør bruke penger på alle de fine tingene. Og lister er dessuten en fin ting, nesten uansett hva de inneholder. Hurra for lister!

4 thoughts on “Ting jeg av og til tenker at jeg skulle ha hatt (Ønskeliste 2012)

  1. Jeg glemmer også alltid min egen ringstørrelse, og da blir det med ett litt mer komplisert å gjøre noe med akkurat det ønsket, selv om det er ganske konstant for min del også. Jeg fant igjen en bunke gamle brevpapir da jeg var hjemme i jula – nå skal jeg sende rarsøte brev til fine folk! Godt nytt år!

    • Man får målt ringstørrelse hos gullsmed og i de fleste smykkebutikker. Må huske å ordne det neste gang jeg er i byen. Godt å høre at det er flere som holder brevskrivinga fra å dø ut 😀 Godt nytt år til deg også!

Legg igjen en kommentar

