Tromsøsommer!

Hva gjør man når det er mai, snart eksamen og nydelig vær?
Jo, det skal jeg fortelle dere! Man kler seg i skjørt og småsko og tar med seg mannfolket og pensumlitteraturen ut i solveggen!

A Very Short Introduction to Literary Theory, av Jonathan Culler.
Stortorget, med Fløya og Tromsdalstinden i bakgrunnen.

I går var det femten grader i skyggen, i dag er det tyve! 17.mai-rekorden i Tromsø er 18,5 grader, og den er fra 1937 (!). Jeg vedder femti kroner på at folk bader i Telegrafbukta i dag.

Lykke ♥

Publisert av sagbergz

Les sammen, les aleine, les høyt, les litt, les mye, les kort, les langt, les noe, les mer. Hva har du lest i det siste?

7 kommentarer om “Tromsøsommer!

  1. >Det finnes en slags ryggmargsberedskap her nord. Jeg vet at jeg har den selv: "Ja, nå er det varmt, men det blir nok kaldere. Og sneen kommer sikkert tilbake. Og bare vent, meteorologen varsler sludd." Jeg kan ikke fordra denne nordnorske gledesdreper-tendensen. Som sagt, jeg har den selv, og jeg aner ikke hvor den kommer fra. Jeg tar stadige steg i det å lære meg å være tilstede akkurat nå, nå, mens det rent faktisk er femten grader.

  2. >@Kristine: Det ble 17.mai-rekord, men i dag er høsten her… tåke og regn!@Jakob: Viktig å ta vare på hverdagsøyeblikkene 🙂 Jeg er kanskje ikke værbitt og hardt merka av årenes gang helt enda, men jobber hardt mot værbitterheta (som også finnes i meg)!

  3. >Det der ser litt ut som Kaffebønna? Kaffebaren(e) med den beste kaffen i Tromsø! :-DTromsø er en fin by! Trenger kanskje en tur til dit i løpet av sommeren. (Bare 35 min med fly fra Hammerfest…)

  4. >Elin: Det stemmer, det er Kaffebønna, men det fins flere gode kaffebarer i byen! Helmersens, De 4 Roser (forferdelig rettskrivning, god kaffe og fantastisk frokostmeny uansett hvilken tid på døgnet det er) og Perez har også veldig god kaffe 🙂 Hammerfest har jeg ikke vært i på over ti år nå, men jeg er halvt finnmarking med en pappa fra Rypefjord 🙂

Legg igjen en kommentar